بررسی فیدلیتی پرستیژ
فیدیلیتی یکی از زیر برندهای چری است. به همین دلیل اتاق و موتور مشترکی با محصولات تیگو داره
فیدلیتی پرستیژ در واقع نسحه ارتقا یافته فیدلیتی پرایم است. فروش موفقیتآمیز فیدلیتی پرایم ، بهمنموتور را متقاعد کرد که برنامه تولید و عرضه نسخه بهینه شده این محصول را با جدیت بیشتر دنبال کند و حالا پس از معرفی دیگنیتی پرستیژ، قرار است فیدلیتی نیز با مشخصات ظاهری و فنی بهینه شده با همین پسوند لوکس به خیابانهای کشورمان راه یابد. همانطور که احتمالاً میدانید فیدلیتی پرایم همان جتور X70 بود اما فیدلیتی پرستیژ نسخه فیسلیفت شده یعنی X70 پلاس میباشد که با توجه به ارتقاء ظاهر، پیشرانه، گیربکس، آپشنهای رفاهی و ایمنی از پتانسیل بالایی برای محبوبیت در بازار داخل برخوردار است و میتواند در صورت قیمتگذاری مناسب به فروش خوبی دست یابد.
اگر بخواهیم مشخصات ماشین فیدلیتی پرستیژ را در یک نگاه بررسی کنیم باید گفت که کلاس بدنه این ماشین کراس اوور است و انتقال نیروی آن به صورت دیفرانسیل جلو می باشد. حداکثر توان خودرو فیدلیتی پرستیژ حدود 197 اسب بخار است که برای یک کراس اوور قدرت بالایی محسوب می شود. فیدلیتی پرستیژ دارای 4 سیلندر است و نوع موتور آن توربو شارژ می باشد. شرکت فیدلیتی ، ماشین فیدیلیتی پرستیژ خود را با یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به یازار ارائه کرده است. فیدلیتی پرستیژ یا به عبارتی Jetour X70 Plus نسبت به نسخه ساده قبلی یعنی فیدلیتی پرایم به کل دگرگون شده و حالا با ظاهر زیباتر، پیشرانه قویتر، امکانات بیشتر و صد البته قیمت گرانتر به عنوان محصولی کاملتر و لوکستر از قبل روانه بازار شده است. لازم به ذکر است خودرو فیدلیتی پرستیژ با این امکانات اضافه آماده رویارویی با رقبای قدری همچون فونیکس تیگو 8 خواهد بود.
البته در بررسی فیدلیتی پرستیژ می توان دریافت که پلتفرم کلی ماشین با تیپ پایه یکسان میباشد اما میزان تغییرات صورت گرفته روی نسخه فیدلیتی پرستیژ به حدی زیاد است که اگر آن را به عنوان یک خودرو جدید به بازار معرفی میکردند باز هم جای تعجب چندانی نداشت؛ مثلاً طراحی قسمت دماغه و انتهای خودرو به کل متحول شده و حالا با خودرویی پر ابهتتر روبرو هستیم. کابین فیدیلیتی پرستیژ نیز پیشرفت داشته و با نمایشگرهای عریض و آپشنهای بیشتر و طراحی مدرنتر، حس به مراتب بهتری به سرنشینان منتقل میکند. مهمتر اینکه در بررسی فیدلیتی پرستیژ تغییرات صرفاً به موارد ظاهری و آپشنها محدود نشدهاند بلکه ساختار فنی خودرو نیز مورد بازنگری و اصلاحات اساسی قرار گرفته است. به عنوان مثال زیر کاپوت با یک موتور 1.6 لیتری توربو قویتر از قبل روبرو هستیم. همچنین گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر نسخه فیدلیتی پرستیژ نیز در قیاس با نمونه پرایم (که 6 سرعته خشک بود)، ضرائب بهتر و استهلاک پایینتری دارد.
Comments
Post a Comment